Managementul – o cutie cu surprize

23 Martie 2017

În filmul Forest Gump, celebru în anii ’90, un personaj spunea: „Life is like a box of chocolate – you never know what you’re gonna get”. Replica rămâne valabilă și, aplicată la dinamica mediului de business actual, capătă noi valențe la nivel individual.

Funcția de management este și ea o cutie cu surprize. Fiecare zi aduce ceva nou și, de multe ori, neașteptat.

Din perspectiva rezultatelor muncii sale un manager are, de obicei, indicatori de performanță destul de clar definiți. Dar cum se asigură că îi atinge? Aspectele tehnice ale muncii sale, produsul de bază al echipei pe care o conduce, sunt necesare pentru a putea defini criterii obiective pentru rezultatele așteptate.

Ceea ce este însă la fel de important dar, uneori mai dificil de obținut, este capacitatea de a obține aceste rezultate prin intermediul oamenilor. Competențele din această zonă sunt deseori considerate implicite. Ele nu sunt destul de clar operaționalizate – transformate în comportamente observabile – pentru a putea fi urmărite în procesul de recrutare și selecție sau monitorizate în evaluarea managementului organizației.

Primul pas însă, înainte de identificarea și dobândirea competențele necesare unui manager, este ca acesta să își dorească să se dezvolte și pe o zonă personală. Apoi  participarea la un program de formare pentru management dar și aplicarea consecventă a tehnicilor învățate.

Dar care sunt aceste competențe atât de necesare unui manager indiferent de domeniul în care lucrează?

În primul rând, capacitatea de a conduce echipa ținând cont de fiecare membru în parte. Acest lucru implică strategii de responsabilizare aplicate pe niveluri diferite. O altă abilitate esențială este asertivitatea, deoarece angajații vor prelua modelul de comunicare de la un manager care știe să comunice asertiv și asta duce la eficientizarea muncii.

Un bun manager este interesat să cunoască tipul de personalitate, locul controlului și pârghiile motivaționale ale fiecărui membru al echipei și să le folosească pentru a crea mediul de lucru care să permită angajaților atingerea potențialului lor maxim și, astfel, nivelul maxim de performanță al echipei.

Organizarea personală este un alt aspect esențial care, alături de managementul riguros al resurselor personale și departamentale, poate face diferența în situațiile limită și nu numai.

Toate aceste competențe manageriale se circumscriu cumva unei bune cunoașteri a personalității umane, precum și unei bune comunicări interpersonale. De fapt, competența în management se construiește pe fondul unei personalități echilibrate, al unei bune autocunoașteri, al unui nivel înalt de încredere în propria persoană, al unei capacități de acceptare și de cuprindere a tuturor aspectelor dificile sau conflictuale pe care trebuie să le gestioneze cu rezultate optime. Iar aceste trăsături pot fi conștientizate și dezvoltate până la un anumit nivel de fiecare dintre noi.

Acestea sunt principiile pe care se bazează cursul intitulat „People management” și care, împreună cu modulele „Comunicare asertivă”, „Time management și organizare personală”, „Noțiuni de bază în project management” și „Abilități de prezentare” compun programul Executive Development – program care oferă o sinteză a celor mai importante abilități manageriale și care se adresează atât managerilor cu experiență, cât și celor aflați de puțin timp în funcții de conducere.

Pentru conducătorii organizațiilor care doresc să crească eficiența sistemelor de management la nivel de top și middle management cel mai direct mod de a obține acest lucru este înscrierea într-un program de training și coaching.

Alături de modulele de training pentru dezvoltarea competențelor manageriale, programul organizat de Institutul de Studii Financiare, în parteneriat cu Transvertical Executive Coaching, este dedicat managerilor executivi care doresc să îmbine instrumentele de management organizațional cu dezvoltarea personală și cunoștințele de psihologie organizațională.

 

Material realizat de Cristina Stroe, formator și coach, activând în domeniul consultanței în management, comunicării și psihologiei organizaționale, și trainer în cadrul programului Executive Development.

Pentru alte detalii și înregistrare la program vă stăm la dispoziție la adresa alina.tudorache@isfin.ro și la telefon 0758 491 987.

 

Metodologia privind certificarea pregătirii profesionale a distribuitorilor de asigurări și/sau reasigurări

  În atenția distribuitorilor de asigurări și/sau reasigurări     În data de 13.03.2...vezi tot

Revista de Studii Financiare

OPEN DAY MASTERAT FABBV

Bucuria absolvirii unei facultati trebuie urmata de o decizie importanta pentru cariera fiecarui absolvent, respectiv AL...vezi tot

Tact

Comunicat de presă - Conferinţa Quo Vadis piața de asigurări în 2019!

București, ianuarie 2019   Fundaţia Institutul de Studii Financiare şitrustul de presă DC Media Group (din ca...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

SITUATIE CONTRACTE SOCIETATI/INTERMEDIARI PRINCIPALI

În conformitate cu prevederile art. 11, alin (1) din Norma A.S.F. nr.20/2018privind pregătirea profesională a pe...vezi tot

Ectranz

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune

Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, &icir...vezi tot

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și