Cunoașterea cerințelor de identificare a clienților și a partenerilor contractuali în conformitate cu Directiva MiFID II

7 Noiembrie 2017

Cunoașterea cerințelor de identificare a clienților și a partenerilor contractuali în conformitate cu Directiva MiFID II

De Thomson Reuters Risk Management Solutions

 

Instituțiile financiare care desfășoară activități în Europa se află acum în cursa finală pentru atingerea  termenului limită de 3 ianuarie 2018 în vederea respectării Directivei II privind Piețele Europene ale Instrumentelor Financiare (MiFID II). Aceasta presupune ca ele să obțină codul LEI (Legal Entity Identifier) pentru a identifica orice/toți clienții, parteneri contractuali sau emitenți cu care au de-a face firmele.

MiFID II și Regulamentul privind Piețele Instrumentelor Financiare (MiFIR) explică faptul că este ilegal să tranzacționezi cu orice entitate care nu este capabilă de a furniza un cod LEI valid după termenul limită din ianuarie 2018. Spre deosebire de alte seturi de reguli la nivel global care includ codurile LEI, MiFID II face ca LEI să fie obligatoriu – nu există LEI, nu există comerț.

Există preocupări reale cu privire la faptul că lipsa înregistrărilor pentru LEI de către clienți în noul an, ar putea conduce la posibilitatea opririi pe scără largă a unor relații de comerț și tranzacții destul de reale. La nivel global, doar peste 550.000 de coduri LEI au fost înregistrate la Fundația Globală pentru Identificarea Entităților Juridice – adoptarea a fost lentă și multe organizații nu sunt sigure în privința entităților pentru care trebuie să obțină un cod LEI.

În ciuda faptului că întreprinderile sunt codașe când vine vorba de înregistrarea LEI, instituțiile financiare, inclusiv băncile care trebuie să folosească LEI pentru raportarea la MiFID II, par a fi mult mai pregătite decât clienții lor pentru termenul limită de 3 ianuarie.

În prezent, cele mai multe organizații se focusează pe obținerea acoperirii LEI cât mai mult posibil, înaintea termenului limită al MiFID II de 3 ianuarie. Unele firme adoptă o abordare bazată pe activități comerciale.

Multe dintre firmele despre care se vorbește în acest raport recunosc faptul că LEI poate fi pilonul central care reunește o abordare cu totul nouă a agregării datelor pentru managementul riscului, implicarea clientului și strategia de business.

Notă: Prezentul material poate fi regăsit în forma sa completă aici.

Metodologia privind certificarea pregătirii profesionale a distribuitorilor de asigurări și/sau reasigurări

  În atenția distribuitorilor de asigurări și/sau reasigurări     În data de 13.03.2...vezi tot

Revista de Studii Financiare

OPEN DAY MASTERAT FABBV

Bucuria absolvirii unei facultati trebuie urmata de o decizie importanta pentru cariera fiecarui absolvent, respectiv AL...vezi tot

Tact

Comunicat de presă - Conferinţa Quo Vadis piața de asigurări în 2019!

București, ianuarie 2019   Fundaţia Institutul de Studii Financiare şitrustul de presă DC Media Group (din ca...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

SITUATIE CONTRACTE SOCIETATI/INTERMEDIARI PRINCIPALI

În conformitate cu prevederile art. 11, alin (1) din Norma A.S.F. nr.20/2018privind pregătirea profesională a pe...vezi tot

Ectranz

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune

Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, &icir...vezi tot

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și