Compararea Canalelor de distribuție a asigurărilor: 5 direcții esențiale

9 Iulie 2018

 

Canalele de distribuție din sectorul de asigurări sunt într-o continuă schimbare. Acest lucru nu este surprinzător, ținând cont de faptul că și tehnologiile se schimbă și mai rapid, iar consumatorii odată cu ele. Va învinge cloud-ul sau agentul ori își vor uni forțele?

În mod tradițional, “asigurarea” a reprezentat un subiect complex atât pentru companii, cât și pentru particulari. În cele mai multe cazuri, nici unii nici alții nu sunt siguri care produs și al cărui asigurător le este cel mai potrivit. Sunt atât de multe produse și, deseori, diferă foarte puțin între ele. Acesta este și motivul pentru care, până de curând, au existat mulți experți și multe companii de încredere, încredințate a căuta produsul care ar fi cel mai potrivit pentru aceștia.

Aceasta nu se aplică numai la selecția inițială a produsului, ci și la menținere la zi a portofoliului de asigurări.

Acesta este cazul, spre exemplu, în ajustarea periodică a valorii asigurate a unei clădiri sau a unui patrimoniu sau în a verifica dacă o asigurare de sănătate permanentă se potrivește în continuare condițiilor actuale de viață ale asiguratului. Cu excepția acestor cazuri, pentru asigurați era liniștitor pentru ca în cazul în care apărea o situație, aceasta se putea rezolva cu un singur telefon către un expert și el/ea urma să contacteze asigurătorul în vederea concilierii acesteia. Rolul pe care intermediarii în asigurări îl jucau era substanțial, chiar și în cazul tipurilor foarte comune de asigurări cum ar fi asigurările pentru autovehicule, imobile și asigurări de călătorie.

Schimbare majoră

Între timp, acest aspect s-a modificat în mod profund și substanțial, odată cu dezvoltarea internetului, a vitezei și capacității telefoanelor mobile, a posibilităților crescute și sofisticate de a extrage, analiza și procesa date (aproape) în mod real, a puterii aplicaților pentru telefonul mobil (apps) și a descreșterii dorinței consumatorilor de a plăti în plus pentru sfaturi special croite pentru aceștia pentru produse de asigurare relativ simpliste. Atât acestea, cât și alte evenimente au cauzat o schimbare majoră în canalele de distribuție.

1. Consilierea personală (de școală veche) este în continuare foarte activă și este susținută tot mai mult de tehnologie

Consilierii personali și agențiile capabile să ofere serviciile oricărui tip de client sunt încă existente pe piață, dar rolul lor este, în principal, limitat în administrarea produselor mai complexe de asigurare, cum ar fi asigurarea protecției venitului/asigurarea de venit și pensii sau asigurări speciale pentru antreprenori și afacerile dezvoltate de aceștia. În practica acestora de consultanță, consilierii în asigurări apelează puternic la tehnologie în procesul de selecție a celor mai potrivite produse de asigurare pentru clienții acestora.

2. Relevanța internetului crește. Contractarea asigurării și notificarea daunelor de către clienți este în creștere.

Între timp, ne-am obișnuit să folosim internetul sau, în unele cazuri, chiar și telefonul mobil atunci când trebuie să contractăm o asigurare generală. Acest lucru se aplică chiar și în administrarea daunelor. Acum asiguratul poate face singur toate aceste operațiuni fiind ghidat și asistat de către programe automatizate. Interfața este reprezentată de un site web sofisticat care este accesibil de pe toate dispozitivele.

3. Aplicațiile pentru telefoane mobile având la bază o tehnologie foarte sofisticată sunt noul trend

Spre exemplu aplicațiile care, atunci când ești într-un aeroport, te întreabă dacă dorești să contractezi o asigurare de călătorie pe toată durata plecării tale și care, odată ce ai ajuns la destinație, îți transmit diferite riscuri relevante în acea zonă și îți oferă posibilitatea de a-ți modifica temporar riscurile asigurate de către poliță. Aceasta aplicație funcționează pe baza unui abonament care poate fi activat/dezactivat și crește în mod substanțial posibilitatea de a asigura în mod direct și temporar diferite bunuri.

4. În fiecare dintre canale, atât din perspectiva întregii societăți dar cu siguranță din perspectiva consumatorului, analiza automată a riscurilor și depistarea fraudelor sunt indispensabile

În privința sistemului automatizat de control al fraudelor se pare că mediul online ca și canal de distribuție al acestui serviciu, crește foarte rapid. Cu toate acestea, perspectiva aceasta poate fi doar iluzorie, deoarece mulți asigurători (încă) folosesc mai multe canale și dezvoltă canalul online doar în suplimentarea celorlalte. În privința sistemului automatizat de control și detecție a fraudelor, acest aspect nu creează vre-o schimbare deoarece majoritatea asigurătorilor organizează în mod similar ambele canale.

5. Aproape orice companie investește în automatizarea analizei de risc sau va trebui să o facă

În cadrul contactării personale a asiguratului printr-un agent sau un intermediar independent, există o interacțiune între aprecierea personală a riscurilor și analiza automatizată a riscurilor sau a pretenției. Atunci când realizează această analiză de risc, agentul are posibilitatea de a fi susținut de către analiza automatizată, dar cu siguranță o poate influența. Agentul trebuie și poate să valorifice cunoștințele proprii privind circumstanțele personale ale asiguratului sau ale persoanei care solicită o asigurare.

Lucrurile se schimbă atunci când avem de-a face cu o analiză de risc automatizată realizată în mod direct. În funcție de criteriile folosite de asigurător, sistemul este capabil să decidă foarte rapid. În unele cazuri însă, sistemul poate recomanda ca unele solicitări să fie analizate mai departe de către o persoană din cadrul companiei și deci, să amâne analiza de risc.

În asigurarea “la cerere” acest lucru nu va mai fi posibil deoarece specificul acesteia este să se ia o decizie rapidă în toate cazurile. Prin urmare, în acest caz sistemul va trebui să fie bazat pe o cantitate importantă de informații provenită de la un număr mare de surse private și publice.

 

Notă: Prezentul material este disponibil pe site-ul www.friss.com

Compararea Canalelor de distribuție a asigurărilor: 5 direcții esențiale

  Canalele de distribuție din sectorul de asigurări sunt într-o continuă schimbare. Acest lucru nu este s...vezi tot

Revista de Studii Financiare

Generația GAP – știri, tendințe și cercetări

LOMA prezintă în numarul din mai al revistei, tendințe ale viitorului intr-o serie de articole interesante bazat...vezi tot

Tact

Lansarea studiului “Evaluarea complexă a relației cu surplusul financiar’’

Comunicat de presa         Banii, românii și investițiile   București, 21 mai - Aso...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Atelier financiar pentru sportivi

Institutul de Studii Financiare in parteneriat cu Sports – HUB au organizat pe 16 mai a.c. un eveniment de educati...vezi tot

Ectranz

Sesiuni de evaluare a competențelor SPECIALIȘTILOR CONSTATARE DAUNE

Programarea sesiunilor de evaluare/reevaluare a competențelor specialiștilor constatare daune Institutul de Studii Fi...vezi tot

IMASIG Job-uri de la cele mai populare companii din România. Peste 60.000+ oferte în România și peste hotare. Un mod confortabil, rapid și gratuit de a-ți găsi un job.
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și