Protecția societăților împotriva șicanării prin litigii

17 Octombrie 2018

Descriere generală                                                     

Una dintre principalele îngrijorări pe care societățile listate sau în curs de listare pe piața de capital le au, este legată de accesul în acționariat a unor persoane care vor ajunge să frustreze activitatea societății prin promovarea de litigii. Și societățile supuse unui regim de supraveghere special (entități reglementate) împărtășesc aceleași temeri și uneori aceeași soartă. Litigiile înseamnă costuri suplimentare, riscuri operaționale și reputaționale, oportunități pierdute.

Seminarul va analiza atât relația dintre societate și acționarii săi, cât și instrumentele de care se poate folosi societatea pentru a se apăra de disputele cu acționarii. Se vor aduce exemple și se vor analiza astfel de cazuri de litigii șicanatorii din România și din străinătate (inclusiv practica CEDO) și modul în care acestea au fost gestionate de societăți și de instanțele de judecată.

În urma participării la acest curs, reprezentanții societăților vor înțelege care sunt mijloacele și limitele protecției lor împotriva șantajării prin litigii, cum pot fi prevenite litigiile șicanatorii, cum pot fi identificați acționarii activiști înainte de a formula litigii împotriva societății și cum pot fi gestionate cel mai eficient astfel de litigii după ce au fost promovate.

 

Grup ţintă 

Programul se adresează, în principal, consilierilor juridici ai societăților listate, în curs de listare sau care au în plan mediu și lung listarea pe piața de capital, consilierilor juridici ai societăților cu o activitate reglementată (asigurări, financiar-bancar) sau ai societăților care au în acționariat fonduri de investiții.

De asemenea, programul este util și pentru membrii departamentelor de secretariat general, relația cu investitorii, control intern. Astfel, în vederea prevenirii, identificării și gestionării la timp a șicanării prin litigii, programul se adresează și persoanelor ce dețin poziția de Secretar General, IR Specialist, CFO, CRO, auditor intern.

În cazul unei societăți care se confruntă cu astfel de litigii, programul se va dovedi util și directorilor executivi (CEO) sau membrilor consiliului de administrație care doresc să înțeleagă fenomenul cu care se confruntă societatea pentru a putea lua acțiunile strategice corespunzătoare.

Nu este necesară experiența în litigii pentru a participa la seminar sau o anumită vechime în funcția deținută.

 

Obiectivele workshop-ului

Principalele obiective ale seminarului sunt:

- Dobândirea capacității participanților de a evalua în mod independent dacă societatea pe care o reprezintă este o țintă sau nu pentru acționarii activiști sau șicanatorii;

- Dobândirea capacității participanților de a analiza, în mod independent, vulnerabilitățile în guvernanța corporativă și în activitatea acestora, care pot duce la inițierea unor litigii împotriva societății;

- Informarea asupra unor cazuri similare din România și din străinătate și analizarea modului în care societățile și instanțele s-au comportat;

- Informarea asupra ultimelor tendințe în activitatea acționarilor activiști Informarea asupra remediilor existente și a modalităților de gestionare a unor acționari activiști/șicanatorii;

- Dobândirea unei competente de bază în a aplica modalitățile de prevenție a litigiilor șicanatorii;

- Dobândirea unei competente de bază în a gestiona litigiile șicanatorii, în cazul în care acestea au fost deja formulate.

 

Agenda evenimentului 

1. Tipuri de societăți și de evenimente societare care atrag atenția acționarilor activiști sau șicanatorii. Studiu de caz.

2. Forme de manifestare ale activismului societar și consecințele acestuia asupra conducerii și guvernării corporative a societății. Studiu de caz.

3. Prevenirea litigiilor șicanatorii. Gestionarea eficientă a acestora, în cazul în care au fost deja promovate. Exemple teoretice derivate din cazuri practice.

 

Trainer

Ana Gabriela Atanasiu este avocat, doctor în drept comercial al Universității din Bucuresti, fiind în perioada 2015-2016 șef al departamentului juridic al Bursei de Valori Bucuresti.

Experiența profesională relevantă a dnei. Atanasiu include consultanță de guvernare corporativă și privind consiliile de administrație, reprezentarea unui fond de investiții în instanţă pentru apărarea unei investiții de peste 300 milioane EUR împotriva unui serii de litigii șicanatorii formulate de un acționar minoritar, reprezentarea în instanță a unui dezvoltator imobiliar pentru protejarea unei investiții de peste 30 milioane EUR împotriva unui acționar minoritar șicanatoriu.

 

Durată/ Perioadă

Atelierul va avea loc în data de 17 octombrie a.c. între orele 09:30 - 16:00.

 

Investiție

Investiția necesară pentru participarea la acest atelier este de 350 lei + TVA/persoană.

La tariful de mai sus se acordă discount 5% pentru înscrierea grupurilor de minim 2 persoane din cadrul aceleiași entități.

 

Date contact

Înscrierile se pot transmite la adresa training@isfin.ro, persoana de contact Răzvan HĂPĂU, telefon 0740.854.653

Compararea Canalelor de distribuție a asigurărilor: 5 direcții esențiale

  Canalele de distribuție din sectorul de asigurări sunt într-o continuă schimbare. Acest lucru nu este s...vezi tot

Revista de Studii Financiare

Generația GAP – știri, tendințe și cercetări

LOMA prezintă în numarul din mai al revistei, tendințe ale viitorului intr-o serie de articole interesante bazat...vezi tot

Tact

Lansarea studiului “Evaluarea complexă a relației cu surplusul financiar’’

Comunicat de presa         Banii, românii și investițiile   București, 21 mai - Aso...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Atelier financiar pentru sportivi

Institutul de Studii Financiare in parteneriat cu Sports – HUB au organizat pe 16 mai a.c. un eveniment de educati...vezi tot

Ectranz

Sesiuni de evaluare a competențelor SPECIALIȘTILOR CONSTATARE DAUNE

Programarea sesiunilor de evaluare/reevaluare a competențelor specialiștilor constatare daune Institutul de Studii Fi...vezi tot

IMASIG Job-uri de la cele mai populare companii din România. Peste 60.000+ oferte în România și peste hotare. Un mod confortabil, rapid și gratuit de a-ți găsi un job.
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și