Insurance

Constatarea daunelor la clădiri - Constanța

Modulul III - Constatarea daunelor Programul își propune să abordeze principiile și metodele de efectuare a constatării daunelor la clădiri, folosite în instrumentarea dosarelor de daună, în piața asigurărilor din România. Acesta va cuprinde aspecte legate de m

More details »

Vânzarea ca proces – modul începători

Conţinutul este integral aplicativ, iar materialele video şi exerciţiile practice însoţite de instrumente de lucru spre utilizare ulterioară demonstrează bune practici şi modalităţi accesibile oricui pentru a reuşi să-şi dezvolte performanţele personale în vânzări. P

More details »

Gestionarea Emoțiilor în Situații Tensionate - CLUJ

Modul IV - Comunicare eficientă. Tehnici de negociere. Managementul conflictelor - Pregătire profesională continuă pentru specialiști constatare daune Curs pentru dezvoltarea competențelor de gestionare, evitare, prevenire a conflictelor în activitatea profesională. Cursul furnizează

More details »

Îmbunătațirea Abilităților de Comunicare - CLUJ

Modul IV - Comunicare eficientă. Tehnici de negociere. Managementul conflictelor - Pregătire profesională continuă pentru specialiști constatare daune Curs cu aplicabilitate directă pentru comunicarea eficientă cu clienții și cu partenerii din activitatea profesională și dezvoltarea comp

More details »

Emotions Management in Tense Situations

A course for developing competencies on managing, avoiding and preventing conflicts in professional circumstances. The knowledge supplied allows establishing and maintaining positive contact with the other party through good quality communication. Negotiating and objection solving approaches are pre

More details »

Improving Communication Abilities

A course with direct applicability for effective communication with clients and professional partners as well as for development of competencies regarding giving and receiving all relevant information and including all involved parties in the communication flow. The course highlights confirmed appro

More details »

Introduction to computer use and G Suite for beginners

The program aims to acquire basic concepts and techniques for exploring the Windows 10 operating system, the practical use of WORD application from Microsoft Office, as well as getting started with the complex cloud computing, productivity and collaboration Google's suite of apps, G Suite, which let

More details »

Vânzarea ca proces profesionist – modul avansaţi

Conţinutul cuprinde transfer de cunoştinţe aplicabile în mod concret şi imediat, material video demonstrativ, statistici relevante pentru activitatea de vânzări şi exerciţii practice însoţite de instrumente de lucru spre utilizare ulterioară. Programul vizează formarea p

More details »

Negotiation skills

The course is interactive and offers the perfect balance between theory and practice; with immediate applicability on daily professional activities. This training aims to give to the participants all the basic means and tools to prepare and engage into a successful negotiation. Following the course,

More details »

Guvernanţa Corporativă „între prevederi legale şi coduri de bune practici” – analiză aprofundată

Trăim într-o perioadă în care cuvântul de ordine este “supra-reglementarea“. Sunt multe directive emise de Uniunea Europeană implementate sau ce urmează fi implementate la nivelul statelor membre şi care, indiferent de conţinutul de bază, includ elemente ce abord

More details »

Reinsurance

The objective of this course is to introduce to the participants the principles of reinsurance by using real life examples. Reinsurance is the most important risk mitigation technology for insurance companies and helps to optimize the capital needs. Solvency II but also the new IFRS17 accounting reg

More details »

Online course: 15-Minute Insurance Industry Overview

This LOMA course “jump starts” new employees’ professional development by helping them appreciate the importance of insurance companies in providing financial protection and security for individuals and families.  Learners viewing this engaging interactive program can explore

More details »

Methods of ex-post and ex-ante analysis of the insurance market. Case study - Romania

Practical seminar "Methods of ex-post and ex-ante analysis of the insurance market. Case study - Romania" is aimed at people working in the field of competition (consulting firms, law firms etc.) and aims to present specific issues, both theoretical and practical, on competition law and the presenta

More details »

Online course: ARA 440 – Reinsurance Administration

ARA 440 shows how reinsurance strengthens the insurance industry and increases the likelihood that insurance companies will have sufficient funds to pay anticipated claims. This course also discusses reinsurance principles, regulation of reinsurance, typical provisions in a reinsurance agreement, th

More details »

Online course: Basic Investment Concepts

This LOMA course discusses crucial, fundamental concepts that people should know about investing money, including: (a) simple and compound interest and time value of money; (b) risk and return and the relationship between the two, as well as the types of investment risk; (c) the goal and importance

More details »

Online course: LOMA 281 - Meeting Customer Needs with Insurance and Annuities

Insurance professionals are faced with complex terminology and concepts on a daily basis. Understanding what these terms mean and how they impact your business is essential to your success. Meeting Customer Needs with Insurance and Annuities (LOMA 281), part of the Need 2 Know series, uses a variety

More details »

Online course: Life Insurance Products

This robust LOMA course provides an overview of (a) the difference between whole life and term life; (b) renewable, convertible, and return of premium term life insurance; and (c) reasons for choosing one product over another. While this is ideal for all new employees, it can serve well as “r

More details »

Online course: Exceptional Customer Service

This LOMA course focuses on customer service in the financial services industry – what it entails, what customers expect and deserve, how it is most effectively delivered, and why it is so important. The course describes the many ways great customer service distinguishes a company and enhances

More details »

Noua platformă pentru examinări online


Vă rugăm să accesați Platforma on-line aici și să urmați pașii menționați în Ghidul candidatului sau Ghidul angajatorului/furnizorului

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune


Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >

ANUNȚ CU PRIVIRE LA ÎNSCRIEREA LA EXAMEN PENTRU DISTRIBUITORII DE ASIGURĂRI ȘI/SAU REASIGURĂRI

Pentru a evita situația de nu putea participa la un examen, vă recomandăm să finalizați înscrierea dvs. cu 10...see all

Revista de Studii Financiare

Proiectul CertIDD – un nou proiect educational pentru piaţa de asigurări

Institutul de Studii Financiare anunță finalizarea celui de-al patrulea proiect educațional pentru piața de asigură...see all

Master de tehnici actuariale

PLATFORMĂ EXAMINĂRI

Vă rugăm să accesați Platforma on-line aici și să urmați pașii menționați în Ghidul ...see all

ISF - Accredited Training Partner of CISI

The Insurance Distributor Manual has been published

The Institute of Financial Studies and specialists in the insurance market have developed and published the Insurance Di...see all

Ectranz

Actiune plantare - editia a doua

ISF organizeaza vineri 29 martie 2019  a doua editie a actiunii de ecologizare a padurilor, urmand astfel sa plante...see all

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și