Studiu privind comportamentul investitorilor pe piața de investiții

14 Decembrie 2018

ISF a realizat un studiu privind activitatea investițională atât a specialiștilor din piață, cât și a persoanelor fără experiență pe piața de capital. Studiul a avut la bază completarea unui chestionar format din 11 întrebări cu scopul de a reliefa comportamentul investițional pe piața finanicară.

Conform rezultatelor, cei mai mulți dintre respondenți au o experiență mai mare de 5 ani pe piața de investiții, însă  niciunul dintre acești considerând că abilitățile lor investiționale sunt foarte bune, ci mai degrabă medii (43.75%).

Majoritatea folosesc internetul ca mijloc de obținere a informațiilor cu privire la investiții (43.75%), există însă și un procent de 18.75% dintre respondenți care apelează la bănci pentru a obține aceste informații și mai puțin la brokerii de investiții (12.50%).  Însă, în cazul în care ar urma o periaodă de recesiune, aceștia s-ar îndrepta mai degrabă către un consilier de investiții (43.75%) decât să țină banii acasă (12.50%), dar există și un procent semnificativ de respondenți care ar prefera să depună banii într-un cont de economii (25%). În același timp, într-o perioadă stabilă din punct de vedere economic, decizia privind activitatea lor investițională ar putea fi afectată de informațiile citite în presă sau auzite la știri (43.75%), și doar într-un procent de 25% de părerea consilierului de investiții.

Cu toate că abilitățile lor investiționale sunt evaluate ca fiind în cea mai mare parte medii, iar rezultatele investițiilor acestora îndeplinesc pe deplin așteptările lor (60%), jumătate dintre respondenți spun că sunt predispuși la risc. În schimb, în cazul în care portofoliul lor de investiții s-ar mări mai mult decât au planificat, acest lucru s-ar datora în cea mai mare parte capacității lor de a investi (31.25%), dar și datorită norocului (25%). Dacă, în schimb, prețurile acțiunilor din portofoliu ar începe să scadă drastic, cei mulți dintre respondenți (43.75%) nu ar încerca să le vândă rapid (doar 6.25% dintre aceștia le-ar vinde), ci ar încerca să afle mai întâi care este motivul pentru care prețurile au scăzut și mai apoi să ia o decizie.

În cazul în care respondenții ar fi puși în situația de a alege ce să facă dacă firma la care dețin acțiuni ar avea probleme de producție, dar ar dori lansarea de noi produse, aceștia au spus că ar încerca mai degrabă să obțină mai multe informații despre introducerea noului produs (56.25%) decât să afle care este situația din procesul de producție.

 

Metodologia privind certificarea pregătirii profesionale a distribuitorilor de asigurări și/sau reasigurări

  În atenția distribuitorilor de asigurări și/sau reasigurări     În data de 13.03.2...vezi tot

Revista de Studii Financiare

OPEN DAY MASTERAT FABBV

Bucuria absolvirii unei facultati trebuie urmata de o decizie importanta pentru cariera fiecarui absolvent, respectiv AL...vezi tot

Tact

Comunicat de presă - Conferinţa Quo Vadis piața de asigurări în 2019!

București, ianuarie 2019   Fundaţia Institutul de Studii Financiare şitrustul de presă DC Media Group (din ca...vezi tot

ISF - Accredited Training Partner of CISI

SITUATIE CONTRACTE SOCIETATI/INTERMEDIARI PRINCIPALI

În conformitate cu prevederile art. 11, alin (1) din Norma A.S.F. nr.20/2018privind pregătirea profesională a pe...vezi tot

Ectranz

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune

Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, &icir...vezi tot

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și